HTML

Dumaparádé

Linkblog

2011.02.09. 16:41 btoth

4 év után győzött az igazság, és vele picit én is...

2007. április 1. Bolondok napja. És egyben életem legszörnyűbb napja. Próbáltam áprilisi tréfának felfogni, de sehogyan sem ment. Édesapám 3 nappal azelőtt hunyt el, teljesen hirtelen távozott, így elég feldúlt állapotban értem haza este 8 körül. Maszat kutyám épp anyunál volt - hogy anyu se legyen egyedül - így teljesen üres volt a ház. Furcsa zajokra léptem be a lakásba, majd hatalmas csörömpölés, három nagydarab árnyék ugrik ki az erkélyen. Szinte fel sem fogom mi történik, de azt egyből észreveszem, hogy a laptopom hiányzik. A fél életem benne van. No nem titkok, de munka. Sok munka. Rohanok le a kertbe (utólag visszagondolva az ajtó tárva nyitva hagyása nagy könnyelműség volt, de sok mindent már nem tudtak volna elvinni), ülök az autóba, és egy feltételezett irányba elindulok. Minden járókelőt kérdőre vonok, ők mutatják, merre menekültek a rablók. Hirtelen egy nagydarab ember a kocsija csomagtartójában pakolászva teljesen más irányt mutat, mint elődjei. Gyanút fogok, és minden bátorságomat összeszedve felszólítom, hogy mutassa meg a csomagtartót. Ő is gyanút fog, lecsukja, beszáll az autóba és elhajt. Hívni kéne a rendőrséget, de mi is a számuk? Remegő kézzel tárcsázom bátyámat, gyorshívón van, nem tudok hibázni, és közlöm mi történik. 4 perc múlva konferencia hívásban ott van bátyám és a rendőrség. És elindul egy 45 perces autós üldözés a városon keresztül, amit ha valaki helikopterről felvesz, bármelyik akciófilmben megállja a helyét. Bár az hamar kiderül, hogy a dízel családi kombim nem éppen üldözőautó. Út közben áthajtunk pár piroson, behajtunk pár parkba, behajtani tilosba, összetör néhány autót a menekülő, és közben az ablakon dobálja ki a holmijaimat. Nincs mese, menni kell tovább utána. Közben ingerülten üvöltöm a telefonba a rendőrnek, hogy hol a fenében vannak már, és közvetítem az útvonalat fáradhatatlanul. “Bocsánat, a kollégák nem taxisofőrök, nem ismerik úgy az egész várost” hangzik a választ. Melyik utcát nem találják, a Kerepesi utat, vagy a Nagykörutat??? Kérdezem egyre idegesebben. Az üldözött autója már egy roncsverseny résztvevőjére hasonlít, 2 kereke defektes, és nincs egy épp karosszéria eleme. Egy Rákóczi tér mögötti kis utcába hajt, majd megáll, és teljes nyugodtsággal száll ki az autóból. Én nem merek közelebb menni, csak üvöltök a rendőrökkel, hogy siessenek, mert eltűnik. Hirtelen a távolban vagy 10 rendőrautó érkezik egyszerre, földre teperik, megbilincselik, majd kiderül, hogy nála csak egy értéktelen óra van, semmi más. A rendőrök miután látják a rabló autóját (csupa roncs), elismerően nézik az én csilli-villi autómat, és megveregetik a vállam: "azért legközelebb ne élő rádiókapcsolaton közöld, hogy épp piroson mész át, vagy behajtani tilosban hajtasz, mert még megbüntetnek." Na az lenne még a szép baleset...

Másnap kihallgatás, a rendőrségen a kapus elég bunkó stílusban fogad, majd amikor megtudja ki vagyok, és miért jöttem, kijön, és kezet fog. Csodálkozva nézek rá, honnan tud az esetről, majd közli: "nem sokan üldöznek egy betörőt az egész városon keresztül! Gratulálok!" Akkor még nem tudtam, hogy ezzel több kárt csinálok magamnak, mint hasznot, ugyanis az igazi rémálom csak ezután jött: károk felmérése, bejelentés a biztosítóhoz. Kijönnek, fényképeznek, mérnek, írnak. Majd közlik, hogy nem fizetnek, mert meg van a tettes. Én közlöm, hogy a szerződés szerint, bla bla bla. Ők közlik, hogy őket a szerződés nem annyira érdekli, ha bajom van, menjek a bíróságra. Hát van bajom. Ügyvédi levél kimegy, erre fizetnek. A töredékét a tényleges kárnak. Újabb ügyvédi levél. Irány a bíróság. A szitu egyszerű. A mai gazdasági helyzetben egy ilyen per hatalmas összegeket emészt fel, amit mind annak kell finanszírozni, aki a pert kezdeményezte, tehát Nekem. Perköltség, szakértői díj, ügyvédi díj, stb. Egy átlag ember vagyonának elvesztése után egy ilyet elhiszem, hogy nem, vagy csak igen nehezen tud finanszírozni. Ezáltal az ilyen esetek közül kb 20 % kerül bíróság elé, a maradék a biztosító plusz bevétele. Magyarország, én így szeretlek.

4 év, 8 tárgyalási nap - a Generali (merthogy a szóban forgó társaságot így hívják) képviselője egyetlen egyszer sincs jelen - bár itt kell megjegyeznem, két alkalommal még a bíró sem jelent meg (!). Éljen a magyar igazságszolgáltatás. Más dolga volt, csak erről minket, az ügy érintettjeit nem tájékoztatta időben. A biztosító ügyvédjének tevékenysége kimerült abban, hogy mindent értsd MINDENT megfellebbeztek, de természetesen a tárgyalás előtti napon, nehogy reagálni lehessen. Ennek értelmében két igazságügyi szakértő három tanulmányban adott nekem igazat, de a Generali még mindig kitart, újabb kifogásokat keresve, magát többszörösen meghazudtolva. Nem tudom honnan szerzik a jogászaikat, de mindegy is. 2010 tavaszán eljutottunk végre az első fok végére. Nyertünk. De nem sokáig örülhettem, mert természetesen ezt is megfellebbezték. További 1 évet kellett várni, míg végre a mai napon a másodfokú bíróság kimondta a határozatot: nyertünk. Azaz helyt kap az igazság.

Nagyon sok mindent tanultam az esetből, és nagyon hálás vagyok Ügyvéd barátomnak, aki mindvégig segített, és többször nyugalomra intett (amire - a fentiek olvasása után talán érthető módon - nagy szükség volt). Azt eddig is tudtam, hogy a biztosítókkal nem jár jól az ember, de ezek után azt is tudom, melyiket kell nagy ívben elkerülni!  

39 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://tothbal.blog.hu/api/trackback/id/tr542649480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alisarboissay 2011.02.09. 22:05:49

:-) ez nagyon jo volt. Igy este munka közben szenne röhögtem magamat.

Levéltáros · http://leveltar.blog.hu/ 2011.02.09. 22:17:31

Gratulálok, így kell csinálni! De még fellebbezhetnek, nem?

gaffel 2011.02.09. 22:27:07

ilyen posztokból kellene sok az index címlapjára!!! nagyon jó volt olvasni! riszpekt a posztírónak! :)

Vortex 2011.02.09. 22:30:44

Másodfok után már nem. Bizonyos esetekre ot a Legfelsőbb Bíróság, de ez nem az a kategória.

Tóth Lajos 2011.02.09. 22:34:58

kemény, király vagy , hogy végignyomtad.

grufftipunk (törölt) 2011.02.09. 22:35:27

Az összes biztosítót kerülni kell! Max kötelező!
Meg a büdös bankokat is! Egyfasz mindegyik!
Rohadjanak meg a bankosok, és a biztosítósok is! Rohadt állatok! Tönkreteszitek a világot

movhu 2011.02.09. 22:36:27

Kézlevágás rulez. Hamar fogynának az ilyen cselekmények. Egyszer az autómban úgy nézték meg, hogy a kesztyűtartóban van-e a GPS, hogy mindkét első oldali ablakot feltörték.Nem volt benne.

Egy másik alkalommal egy részeget üldöztem, aki nem állt meg, mikor eltalált az autójával. Én jól jártam, mert 4-5 óra eljárás után haza mehettem, és egy év múlva fizetett a MABISZ.(Mint kiderült az autón se műszaki, se biztosítás)

=Daniken= 2011.02.09. 22:43:17

Hihetetlen. Olyan jó hogy vannak még ilyen emberek. Irigylem a kitartásodat!!!

Generali-t sajnos ismerem, soha nem mennék hozzájuk.De ezután akinek csak tehetem, megmutatom a cikkedet, lássák minél többen.

ga 2011.02.09. 22:51:27

Ezt így kell csinálni! Gratulálok.

BaradlayR 2011.02.09. 23:09:04

Nagyon hasonló esetünk az ÁB-Aegonnal volt.

HaCS 2011.02.09. 23:20:20

Csak aztán vigyázz nehogy bepereljenek jóhírnév megsértéséért!
Kinézném belőlük.

szürke_tag 2011.02.09. 23:24:49

Gratulálok nagy vagy.

A Generaliról pedig annyit, hogy annál dolgoztam az elejétől és nagyon jó biztosító volt, egészen addig míg a Providenciás igazgató át nem vette az igazgatói széket. Azóta ez a legrohadtabb biztosító. Mindenkit csak eltanácsolnék tőle. Ez ha kár van akkor alig fizet.

Netuddki. 2011.02.09. 23:25:54

Na jó, de mi az amit megítéltek? Mit fizet a tetű biztosító? Az akkori kárt + a perköltséget? Vagy azért még pár milkára megvágtátok őket? Anyagi + nemanyagi alapon? Megérdemelték volna...

Netuddki. 2011.02.09. 23:26:51

@HaCS: Milyen jó hírnév megsértéséért? Ne röhögtess!

vangogh? 2011.02.09. 23:35:13

Király vagy cimbi!

notebookról remélem volt mentés;)

Bal 2011.02.09. 23:56:37

Remélem a posztoló megjegyezte egy életre a fizikailag külön helyen tárolt biztonsági mentés fontosságát... :)

Egyébként ha volt biztosítása, miért kockáztatta a saját életét üldözéssel? Ha jól értem, jobban járt volna, ha hagyja futni a tettest, a biztosítón meg bevasalja a károkat.

De valóban le a kalappal az állampolgári kötelességtudat előtt. A Generaliról meg kösz a tippet, kíváncsi vagyok, vajon minden biztosító ilyen ótvar-e, vagy vannak kivételek.

Pigmeus 2011.02.10. 00:43:36

Az én sztorim a következő: Autó előttem, befordulunk az utcába. Autó megáll, tag kivágja az ajtót, amit kapásból ledarálok. Autóm törik.
Hibázott, elismeri. OK. irány a GKFB (kötelező)
Biztosító: " Ez nem "kötelezős" biztosítás, mert az autó állt az út szélén, nem vett részt a forgalomban így olyan, mintha egy pl szemetes konténernek hajtottam volna. Mondom a motor még meleg volt, és én még olyat nem láttam, hogy valaki a középső sávban 80-nál kibassza az ajtót!Kicsit ideges vagyok, Fazonnak van háztartási felelősség biztosítása, mondom csináltassuk meg erre a verdámat. Ott meg az jött ki, hogy ez GKFB-s kár, nyaljak sót! Mázlim volt, mert Emberemhez elballagtam a rossz hírrel- korrekt volt, és fizetett.
A másik eset amikor a felső lakó eláztatott és a biztosító embere csak egy fal tapétázását akarta kifizetni. Gondolom,ő így csinálja a helyreállítást. A felázott, rohadó szőnyegpadlóről az volt a véleménye, hogy majd csak kiszárad. Na akkor majdnem megütöttem. Tetű cég ez mindegyik barátaim! A kitartás miatt minden tiszteletem a tiéd!!

Zsola777 2011.02.10. 03:53:34

Azt hiszem, más értelmet nyert a "szénné perelni" kifejezés!
Gratula a kitartásért!

kpityu2 2011.02.10. 06:13:33

@Bal: Ez az anyagias szemlélet... ha betörnek hozzád, nem csak a vagyonodat viszik. Meggyalázzák és semmibe veszik emberi mivoltodat. Amire rátesz a biztosító még egy lapáttal, mert nem tekint partnernek, csak egy kifacsarható baleknek.

Oknyomozó 2011.02.10. 07:22:12

Minden biztosítást (KGFB, Casco, lakás) az ismerősöm régóta működő alkuszcégénél kötök.
Év végén a lakásra is új biztosítást kötöttem, amihez előtte az interneten kalkulációkat végeztem és gondoltam melyiket fogom választani.
Nem így lett, mert elmondta:
- melyik biztosítóknak van saját kárszakértője,
- melyik kér kötés előtt szemlét (esetleg szakértőtől) amit én fizetek,
- ha valami problémám (kár) adódik, hozzá kell fordulnom, amit el is vár,
- nem ajánl olyan biztosítót, amivel nem tudja elintézni a kártérítést.
Ennyit az alacsony éves díj, az internetes kötések, a biztosító emberénél kötött biztosítások "hasznáról".

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2011.02.10. 07:39:17

@Bal: valszeg vissza akarta szerezni a laptopját, amin a munkái voltak.

rushman 2011.02.10. 08:02:30

@Oknyomozó: Akkor gyerünk, ne csak neked legyen jó. Írd le, amit elmondott neked.

indapass90210 2011.02.10. 08:04:35

Most kellene újra bíróság elé vinni a biztosítót, de most nem anyagi kár megtérítése miatt. 1-2-3 millára még szerintem le lehetne venni.

yanchi345 2011.02.10. 08:17:25

Na, az ilyen betörő autóját üldözze inkább egy RPG.

bgp 2011.02.10. 08:23:28

Ez lehet fotoshop is, az autós üldözés a szétvert kocsival kicsit Hollywoodira sikerült.
Ha szórja a cuccost, nem nagyon fogja a kormányt, tehát nem mehet túl gyorsan. Főleg, hogy a csomagtartóból dobálja a cuccot.

btoth 2011.02.10. 09:06:24

@bgp: Bár az lenne... Egyből írnék 1-2 forgatókönyvet is. És a zsebéből dobálta ki az apróbb dolgokat, mert akkor már sejtette, hogy szorul a hurok...

btoth 2011.02.10. 09:07:40

@Bal: Azóta több helyre mentek, több alkalommal! Jó iskolapénz volt. És talán az írásból nem derül ki, de nem nagyon gondolkodtam, csak mentem a dolgaim után. Ma már nem így cselekednék, az tuti!

Gyáli úr 2011.02.10. 09:08:56

Nekem nagyon tetszik a sztori.

Főleg az tetszik benne, hogy él egy fickó valahol a közelemben, aki nem éri be az áldozatszereppel. Én az ilyen emberre felnézek. Fogadd tiszteletemet, és add tovább minél több embernek ezt a szemléletedet.

El tudom képzelni azt a lelki állapotot, amikor csak annyit tudsz: most addig kergetem, míg a rendőrök ki nem szedik a kocsijából. A tag biztos meglepődött.

Jól indult a napom, mert egy igazi FÉRFI, sőt, egy EMBER történetét olvashattam. Én pedig maradok kisember, akihez ha lekezelően szól a jegyellenőr, akkor se tesz semmit, csak tűr. Akinek ha nem akarnak nagy pénzből visszaadni a boltban, elkullog. Szomorú, de most vigaszt adtál!

Herli 2011.02.10. 09:15:45

Erről jutott az eszembe ez a néhány évvel ezelőtti történet, ami a barátommal esett meg, szintén ilyesmivel kapcsolatban. Ment a semmit tevés, elhárítás. Megoldás: - felfogadott maga mellé 2 db jól megtermett hajléktalant, ugyan kísérjék már el jó pénzért, mást nem is kell csinálni csak mögötte állni. Nos, bement ezekhez, megkereste a levél(alá)írót és megkérdezte maga a felelős ezért? És mire választ kaphatott volna, fogta és felborította az asztalát zuzammnen. -Majd holnap visszajövök, ha rend lesz itt. Ez volt az ügyvédnél is. Simán rendezték a gondját és villám gyorsan.

Oknyomozó 2011.02.10. 10:05:58

@szmeby: Az előbb sem írtam reklámot.
Elképzelhető az is, hogy egyes területeken nem saját kárszakértőt foglalkoztatnak, hanem külsőst.
Azzal könnyebb megegyezni, mert különben kétszer kell kimennie (egyszeri fizetségért), ha reklamálsz.
Az ismerősöm évtizedek óta meglévő kapcsolati rendszerének (azt hiszem) veszik hasznát az ügyfelei.
Már először is azt akartam megértetni, hogy olyannál kell biztosítást kötni, aki (és még sok alkalmazottja) ebből él és tapasztalja az egyes biztosítók közötti eltéréseket és disznóságokat.
Mivel elvárja, hogy hozzá forduljak a problémámmal, ha nem tud valamit elintézni, magával szúrna ki.
Tehát kell egy régóta működő és jó nevű alkuszcéget keresni és ott intézni a dolgot alapos beszélgetéssel, sok kérdés feltevéssel.
De szoktam az internetes alkuszoknál is kalkulálni és ott látszik ki ragaszkodik szemléhez.
Hogy mégis mondjak valamit (mivel én nem vagyok miniszterelnök), a lakásbiztosításom a KÖBE-nél, a KGFB és Casco a Groupama-Garanciánál van.
De nem árt egy MABISZ II. minősítésű acél biztonsági ajtóval kezdeni, nekem messziről hozták és szerelték be, kb. 130-150 e Ft lehet most.

rushman 2011.02.10. 20:55:54

@Oknyomozó: Szerintem felesleges félni a reklámtól. Én speciel örülök, ha valaki lebeszél egy rossz döntésemről. Úgy gondolom a fenti poszt is részben ezért született.

Na de a lényeg. Köszi, hogy megosztottad velünk. Én eleve bizalmatlan vagyok az alkuszokkal/ügykönökkel kapcsolatban, mert van egy rakás kiskapu, amit büntetlenül/észrevétlenül kihasználhatnak az ügyfeleik rovására. Persze, ha ő egy jó ismerősöd, akkor neked könnyebb megbízni benne, szerencsés vagy.
Nekem egyelőre maradnak az interneten panaszkodó ügyfelek, vizsgálócégek jelentései és a tűzhöz közelebb álló ismerősök tanácsai.

sanya18 2011.02.11. 01:09:48

no hát, az union biztosító is hasonlóan "nagyvonalú". Wienna Insurance Group....

Oknyomozó 2011.02.11. 07:33:59

@szmeby:
Ha Pesten, Pest megyében vagy a Dunántúlon élsz, akkor átadhatom a címet és szólhatok az érdekedben.

Viner Spicli 2011.02.14. 11:43:39

Csak és kizárólag a kötelezően megkötendő biztosítást kell megkötni, semmi xtrát. A kocsin is csak kötelező van, az enyémnek nem számít ha törik, van benne anyag vastagon ;)))
Biztosítósnak meg csak akkor higgy, ha ló hugyozik a sírján...

rushman 2011.02.14. 22:37:33

@Viner Spicli: Ha zsinórban a második kocsidat lopnák el, meggondolnád a cascot, nem?
süti beállítások módosítása