HTML

2011.02.14. 08:05 btoth

Egy nagy biztosító kispályás trükkjei, avagy hogyan húzza el a Generali több évig a jogos kifizetést?

Előző írásom után annyi sok pozitív visszajelzést kaptam, hogy szinte alig hittem a szememnek. A rosszinulatú hozzászólások hál’ istennek elmaradtak, jött viszont rengeteg kérdés, amit megpróbálok most megválaszolni.

A rendőrség
Senkinek nem kívánom, hogy arra érjen haza a lakásába, hogy éppen kipakolják azt. Szörnyű érzés, és az ember nem gondolkodik. Főleg, amikor észreveszi, hogy a laptopja is hiányzik, amiben a fél élete benne van. Ha már voltam akkora marha, hogy a legutolsó mentésem fél évesnél is öregebb, így legalább azt a pici esélyt meg kellett adnom, hogy hátha valahogy visszaszerzem. Mai fejemmel nem indultam volna a betörők után, de nézzük csak szép sorjában. A rendőrség a telefonálástól számított jó negyven percen belül tudott csak megtalálni minket, pedig a város sok nevezetes pontját érintettük, sőt volt, hogy jött velünk szemben rendőrautó, aki ránk se hederített. Miután elkapták az illetőt, még én éreztem magam kellemetlenül, amiért a KRESZ szabályait megszegve - tulajdonképpen helyettük - üldözőbe vettem egy betörőt, nem kis kockázatot vállalva ezzel. Tálcán kínáltam nekik a tettest, sőt a szomszédos irodaház kamerája a teljes menekülésüket, és pakolásukat rögzítette, az egyik helyszínelő rendőrrel én magam mentem be, és kértem ki a felvételt. Mikor két hónap múlva rákérdeztem a nyomozónál, hogy tudták e használni, azt a választ kaptam, hogy - idézem - "még nem került megtekintésre". Többen mondták, hogy nem a rendőrséget kellett volna hívnom, hanem erős nagydarab barátokat, és most mindenem meglenne, de ezt a megoldást én számításba sem vettem. A lényeg, hogy az ember azóta is ül (több ügy miatt is volt körözés már ellene), a társairól semmi hír.

A tettes
Vegyes érzésekkel indultam el a Markó utcai bíróság épületébe, a büntető tárgyalásra. Szemtől szemben kellett találkoznom azzal, aki társaival valószínűleg előre kifigyelte a szokásaimat, és nagyon jól tudta, hogy üres a ház, még a kutya sincs otthon, majd feltúrta az egész lakásomat, és mindenemet elvitte. Még a használt KÉZI borotvámat is, ami után jogos volt a vicc, hogy azért nem borotválkoztam, mert ellopták a TV-t, és azon volt a borotva. Bár ő borotvástul vitte el. Na de az mire kellett neki?
Rabláncon hozták az embert, felesége a folyosón várta. Amilyen hülye vagyok, még lelkiismeret furdalásom is volt, amiért szétválasztottam egy családot, kiderült, még gyerekei is vannak. A bíróság ismertette a tényállást, neki kirendelt védője volt, aki nem sok vizet zavart. Védekezésként viszont emberünk igen furcsa dolgot talált ki: közölte, hogy igazából ő már a kirabolt lakásba érkezett, mert látta, hogy nyitva az erkélyajtó, és bejött körülnézni, hogy van e itt még valami, tehát nem is ő vitte el a holmik nagy részét. A bírónő kérdezte tőle, vajon okos dolog volt e bemenni egy idegen lakásba ilyen körülmények között, de erre már nem jött válasz. Mint ahogy az én kérdésemre is: nem tudtam megállni, hogy meg ne kérdezzem, miért kellett neki a használt Gillette Sensor.

A bíróság
Az ügyet (mármint a Generali és köztem fennállót) egy kedves, kimondottan csinos fiatalos bírónő tárgyalta. Az első tárgyalásra 2008. június 25-én került sor, tehát több mint 1 évvel az eset után. A biztosító képviselője természetesen nem jött el. Mint ahogy később sem egyetlen egy tárgyalásra sem, beleértve a másodfokot is. Viszont ami furcsa, hogy volt két tárgyalás, amire még maga a bírónő sem jött el. Képzeljük el azt a képet, amikor ügyvédemmel várakozom a bíróság folyosóján, majd jön egy hölgy, és értetlenül néz, hogy mi mit csinálunk itt? Várakozunk. Maguknak senki nem szólt, hogy a bírónőnek ma más elfoglaltsága van? Jaaaa, hogy más elfoglaltsága? Szegény milyen elfoglalt lehet. Hát nem. Bravó, újabb fél év csúszás. Szerettem volna panaszt tenni emiatt, de jogász ismerőseim egy emberként beszéltek le erről. Szerintük csak tovább csúszott volna az ügy, és ki tudja, az új bíró hogy fogadta volna, hogy az elődjét bemószeroltam. Egyébként az egész ügymenetet sokkal előbb le lehetett volna zárni, ha a bíróság rámenősebben kezelte volna az ügyet. Tulajdonképpen a Generali jogásza nemcsak engem nézett hülyének a kisded játékaival, de a bíróságot is.

A biztosító
Amikor az ember még a biztosítás megkötése előtt van, akkor a csillagot is leígérik neki az égről. Amikor megkötöttem a biztosítást, készült egy úgynevezett kiemelt érték lista, amibe minden 80 000 Ft-nál értékesebb eszköz belekerült, azokra külön biztosítási díjat kért a biztosító. A biztosító szakembere a rablás után pár nappal eljött, és felmérte a károkat. Össze kellett írnom, hogy mi hiányzik, mit hol vettem, mennyiért, és az aktuális értéke mennyi. Elkészült a lista, elküldtem, majd jött a válasz, hogy igazából ott a tettes, őt kell beperelnem. Ijedtemben az ügyvéd barátommal átnézettem a szolgáltatási szerződést, amiben fehéren feketén benne van, hogy ilyen esetben is fizetni KELL, de ha esetleg valami megkerül, vissza kell fizetni az összeget, vagy a tárgy a biztosítóé. A kárszakértő közölte, hogy őt ez nem érdekli, ez a folyamat. Írtunk egy ügyvédi felszólítást, benne az indokokkal, mire pár hét múlva pénz érkezett. Az általam összeírtak töredéke. Mellékelve egy lista, vicces, szinte megalázó számokkal. A biztosító szerint egy tükörreflexes fényképezőgépet meg lehet kapni objektívekkel és tokkal együtt (itt jegyzem meg, 2007-et írunk) 180 000 Ft-ért, egy SYLVA hajós távcső náluk 10 000 Ft, egy igen jó minőségű öltöny 40 000 Ft, és egy csúcs kategóriájú laptop 100 000 Ft. Sajnos a bolt címét nem közölték, ahol ilyen jó üzleteket lehet kötni. Itt már szinte kikérte magának reklamációmra a kárszakértő, hogy ne zaklassam, örüljek, hogy fizettek, és ha nem tetszik, a bíróságon találkozunk. Ezt az álláspontjukat egy ügyvédi felszólító levél után is fenntartották, így bepereltem őket.
Minden egyes tárgyalási nap ELŐTTI napon beadtak egy beadványt, szinte egy papírfecnin (a max terjedelem nem haladta meg az A4-es oldalt), amiben minden jogalap nélkül mindent kifogásoltak. Így két külön szakértőt kellett felkérni, és bár mind a kettő az én igazamat támasztotta alá, természetesen nekem kellett előfinanszírozni a nem kevés szakértői díjat, ezzel is növelve veszteségeimet. Mindvégig próbáltunk peren kívül megegyezni az igen tisztelt ügyvédjükkel, de megalázóbbnál megalázóbb ajánlatukat nem fogadtam el. Végül, amikor már ő is érezte, hogy közeleg a vég, az utolsó tárgyalás előtt bedobta a legaljasabb trükköt, amivel tulajdonképpen saját csapdájába esett: közölte, hogy az említett laptop (aminek volt számlája) nem az én nevemen volt, így idegen tulajdonnak számít, tehát nem tudnak, csak 50 000 Ft-ot fizetni érte. (Igen, arról a laptopról van szó, amire már kifizettek 100 000 Ft-ot, amit én alapból is nevetségesen kevésnek tartottam.) Ezen az egy tételen további 1 évig ment a huzavona, mire a bíróság első fokon kimondott győztesnek. Nem örülhettem sokáig, mert - természetesen a határidő lejárta előtti napon - a Generali megfellebbezte a döntést, így a másodfokú tárgyalásig több mint 1 évet kellett ismét várnom. Az időhúzási próbálkozás megint sikerrel járt.

Bár az sztori végül sikerrel zárult, nagyon sok tanulság vonható le. Innentől fellebbezésnek helye nincs, új játszópajtás után kell nézniük! A biztosító kizárólag az általam kért összeget fizeti, a perköltséget, az ügyvédi költséget, a szakértői díjakat, és természetesen a kamatot. Az időmért és az okozott kellemetlenségért semmi nem jár, de úgy érzem ezért most nem panaszkodhatok, örülnöm kell annak ahol tartunk! 1-2 éve ez is oly távolinak tűnt! A legnagyobb tanulság, hogy SOHA ne köss szerződést a Generalival!
 

30 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://tothbal.blog.hu/api/trackback/id/tr192659567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Közöd???? 2011.02.14. 10:38:19

gratulálok a győzelemhez!

robrt 2011.02.14. 10:40:46

A Groupama-Garanciával se! Nekem 1.5 éve húzódik az ügy. A legszebb az volt amikor a "kárszakértő" a saját freemailes címéről írta meg a "hivatalos" levelet, hogy nem fizet a biztosító :-D

titantoma 2011.02.14. 10:41:54

Rohadt biztosítók, ha neked kell fizetni, azt azonnal, ha nekik, az már nem megy olyan könnyen. Ezek szerint a szerződést is semmibe veszik. Gratulálok a kedves biztosítótársaságoknak, hogy baszná el őket a hármas metró.

igazságos 2011.02.14. 10:53:30

Gratulálok én is a győzelemhez, így kell csinálni.

Azért vannak homályos foltok a történetben, amit nem értek:
Miért, mit használtál, MacBook Pro-t? Valahogy nem értem, miért kevestellte a laptopra kapott pénzt. 150 ezer forint akkor egy jó laptop.
A biztosító valóban hülye volt, mikor ezt mondta: csúcs kategóriájú laptop 100 ezer, 2007-ben. Biztos nem Apple- re gondoltak. :) De lényegében kifizettek rá 140 ezret, vagyis nem értem, mi a probléma, hacsak nem a viselkedésük.

mert ellopták a TV-t, és azon volt a borotva. Bár ő borotvástul vitte el.
Nyilvánvalóan sietett, nem volt ideje kihajigálni. Akkor mit pattog a borotván, értem, hogy poénkodni akar, de erre a lehetőségre nem gondolt a posztoló. :P

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2011.02.14. 10:58:56

És az összes többi biztosítóval se. Hiszen minden biztosító abból él, hogy többet szed be, mint amennyit kifizet. Miért meglepő ezek után, ha ezt tapasztalod a gyakorlatban is?

bájgúnár 2011.02.14. 11:03:39

Mondjatok egy tisztességes biztosítót!
Nálam amikor betörtek 2000-ben 180000 ft értékben vittek el cuccokat.Erre fizettek 60000ft-ot de ebből levontak 30000ft-ot mert nem laktam állandó jelleggel a lakásban!Megkötéskor ezt közöltem velük sőt ők kérdezték!!
Amikor a vidéki házunk /öreg parasztház/melléképületének oldalfala kidőlt egy vihar után arra azért nemfizettek mert: Rosszúl építették! /anó1940 es években!/Igaz hogy nagy vihar volt de szerintük ezt kis szél is kivitte volna!/Hány vihart is átélt!/
Szóval igaz az hogy amikor segitségükre szorúlsz hiszen fizettél nekik akkor már nem Kedves Ügyfél hanem egy kötekedő paraszt vagy!

worxland 2011.02.14. 11:03:51

@igazságos: Csúcs laptop: 300-500 ezer forint (akkor is, ma is). Igazából nem is csúcs (az 700 ezer-1 millió), csak minőségi, márkás, biznisz-gép rendes garanciával, támogatással. 200 ezer alatt otthoni felhasználónak való gépet adnak.

Phrascarica 2011.02.14. 11:17:32

Namármost, én is végigjátszottam és rájöttem hogy biztosítást NEM kötök,-ingóságra- mert többe van mint amit fizet, semmi kedvem nincs a saját pénzemért még bíróságra is járni.
Kizárólag gépkocsira kötök biztosítást és DAS jogsegély biztosítást azért hogy a szart is keverje a többi biztosítóból. Ez eddig bejött a DAS mindig győzött, akár biztosítóval, akár rendőrséggel szemben.
Konzekvencia: holló a hollónak tudja legjobban kivájni a szemét :D

Goompah 2011.02.14. 11:22:15

@igazságos: Talán nem lenne fölösleges tájékozódnod az árakról, mielőtt ilyen hangnemben az észt osztod.

Nekem az Aegonnal volt kb. 10 éve egy szép ügyem, a nyilvánvaló jelek ellenére nem akarták elismerni a közvetlen villámcsapás tényét. Bíróságra végül nem került az ügy, de egy évnél is több idő telt el, mire végre hajlandók voltak fizetni - épp a bírósággal való fenyegetés miatt. De lehet, azóta felvettek még pár szarházi ügyvédet, akikkel jól félrevezetik az ügyfeleket.

A Providenciával eddig csak jó tapasztalatom volt, de biztos akadnak mások, akiknek meg épp velük volt problémájuk.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2011.02.14. 11:22:53

Amikor a betörő kitalálta a bíróságon, hogy már nyitva volt az ajtó - no az neked is komoly kockázat volt, nem csak a dolog büntetőjogi megítélését változtatta meg. A lakásbiztosításokban általában szerepel, hogy ha nincs dolog elleni erőszak (magyarul a betörő betörés nélkül megy be, azaz "csak besurran") akkor a biztosító mentesül a fizetési kötelezettsége alól.
Onnan tudom, hogy hozzánk néhány éve a Pókember mászott be és egyszerűen bejött a nyitott emeleti erkélyajtón. Mi a szomszéd szobában néztük a tv-t. A biztosító erre hivatkozással nem fizetett egy kanyit se. A rendőröket meg annyira nem érdekelte az egész, hogy ki se jöttek mondjuk ujjnyomot kutatni. Nettó lesz@rták.

igazságos 2011.02.14. 11:39:02

@Zig Zag: A harmadik, amit nem értek: kitalálta, hogy nyitva maradt az ajtó.

Gondolom, a rendőrség felmérte a nyomokat, hát csak látják, mikor bemennek, hogy nyitva maradt az erkélyajtó, gondolom, megnézik. Nem? Akkor hamisan vallott a bíróságon, vagy mi?

@Goompah: Nem támadásból írtam, okoska, a hangnemed téged minősít. Beszólni ráértél nekem azért. Kis mimózalélek.

Csúcs kategóriájú laptop sok mindent takarhat, konkrétumokat nem ír, így minden más CSAK TALÁLGATÁS.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2011.02.14. 11:43:16

@igazságos: Azért találta ki, mert ha nem sikerül bizonyítani, hogy ő konkrétan elvitt onnan valamit és a nyitott ajtó teóriát sem sikerül megcáfolni, akkor az csak egy magánlaksértés, ami sokkal kisebb büntetési tétellel büntetendő, illetve a bírói gyakorlat is sokkal enyhébben honorál.
Te meg szopsz, mert nem kapsz egy kanyit sem a biztosítótól - és még "igazuk" is lesz.

btoth 2011.02.14. 11:44:37

Lehet nem írtam egyértelműen. Volt betörés nyom, tehát ő azt állította, hogy előtte már más kipakolta a lakást, ő utána ment be körbenézni, hátha maradt még valami elvihető!

Goompah 2011.02.14. 11:49:31

@Zig Zag: A posztoló esetében ennek nincs jelentősége, mert a betörő - még ha hisz is neki a bíróság - csak azt állította, hogy a már kirabolt lakásba ment be. Nyilvánvaló, hogy az állítólagos első betörő nem zárja be maga után a lakást, szóval ez nem bizonyítja azt, hogy a tulaj nyitva hagyta a lakást.

@igazságos: Támadásról csak te beszélsz, idiotka. Én a hangnemedet kifogásoltam, azt nem írtam, hogy támadtál. Attól még elég buta vagy, ha szerinted egy csúcskategóriás laptop (=notebook) százezerből kijön. Még a duplájából sem. Úgyhogy inkább ne vond kétségbe a posztoló állítását, mivel igen rossz alapról teszed. De tudod mit? Adj már bolti linket 100,000 forintért árult csúcskategóriás notebookhoz. Ha nem tudsz, akkor meg inkább gyakorolj önkritikát. Ja, hogy a szót nem ismered...

Goompah 2011.02.14. 11:51:07

@btoth: Elég egyértelműen írtad.

porthosz 2011.02.14. 11:51:29

Technikai kérdés:

ilyenkor be lehet őket perelni elmaradt haszonért vagy valami ilyesmi? (pl. azért nem tudsz dolgozni mert a biztosító nem fizet, sőt elhúzza a tárgyalást).

Másrészt valaki magyarázza már meg, hogy mi a f@szért van ma magyaroszágon elsőfokú, másodfokú meg harmadfokú biróság, és mi a f@szért van az, hogy ezek sokszor egymásnak tök ellentmondó itéletet hoznak?

Lényegesen gyorsabban müködnének ezek a dolgok, ha az elsőfokú itélet azonnal jogerős lenne nulla halasztással, és mondjuk egy év múlva lehetne csak megfellebbezni.

ave 2011.02.14. 11:52:56

>...és egy csúcs kategóriájú laptop 100 000 Ft.

Marmint egy hasznalt csucskategorias laptop. En annyit se adnek hasznalt cuccert.

Ez mindig igy volt, es nagyon jol is van igy.
Azt megse lehet, hogy ha evente kirabolnak, akkor ingyen up-to-date maradj technikailag.

Johnny Web 2011.02.14. 11:54:16

Jó kis Index címlapos reklám ez a Generalinak. :)
Tehát velük már biztos nem kötök szerződést.

igazságos 2011.02.14. 12:03:58

@Goompah: csak nem felidegesítettelek? Elgurult a gyógyszered, vett be.

Még írni se tudsz rendesen. Ennyit rólad.

@Zig Zag: de a rendőrség csak felvett valami jegyzőkönyvet, meg helyszínelnek ilyenkor, nem? Akkor egy pillantás bele, és máris kiderült, hogy kamuzik.

Goompah 2011.02.14. 12:07:44

@igazságos:

"Elgurult a gyógyszered, vett be"

Ha-ha, ki is az, aki nem tud rendesen írni? Öngól. :)

igazságos 2011.02.14. 12:07:58

@Goompah: ave is nekem ad igazat. A laptop nem ért háromszázezer forintot, főleg, ha már használta, ki tudja, mióta. Ezt benézted, de alaposan.

igazságos 2011.02.14. 12:09:10

@Goompah: gyorsírok, és elnyomtam a billentyűt.

De sikeresen felidegesítettelek, úgyhogy megvan az elégtételem.

Goompah 2011.02.14. 12:22:45

@igazságos: Ahhoz te túl jelentéktelen niemand vagy számomra. És ezen az sem változtat, ha majd visszhangzod, amit írtam neked. A visszhang egy non-person...

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2011.02.14. 12:23:53

Providenciával én csak szoptam eddig. Köcsög banda. Nekem beázásra nem akart fizetni. Végül fizetett valamit, ami nagyjából a fele annak, ami kellene. Felmondom nyilván a szerződést velük, na de van-e jobb? A többi biztosító is gec1.

igazságos 2011.02.14. 12:38:07

@Goompah: hehehehehe Egyszer csak leesik neked.

kerdesek05 2011.02.14. 12:48:45

@phrascarica: mennyibe kerülnek a DAS szolgáltatásai? Mert honlapjukon semmi infó..

btoth 2011.02.14. 12:49:36

@ave: A laptop jelentősen többe került, számla is volt róla. Nézzetek utána, mennyi egy csúcs laptop ára, főleg 4 évvel ezelőtt! Használtan is JELENTŐSEN több, mint amit a biztosító ajánlott, ezt igazolja a két egymástól független igazságügyi szakértő, akik hidd el, utánanéztek az áraknak elég alaposan. Egyébként egyet értek veled, hogy a számítástechnikai eszközök ára a korral egyenes arányban csökken. Ezért különböztet meg a biztosító beszerzési árat, lopáskori aktuális értéket és újra beszerzési árat. Ezzel sincs gond, ha reálisan számol!

Goompah 2011.02.14. 13:23:40

@Meister: Na ez az, mindegyik biztosítóval megszívja valaki, kivétel nélkül.

@btoth: Na ez az, a bírósági ítélet is egyértelműen melletted szólt. Persze mindig van olyan igazságos népművészeti agyagedény, aki szűkös infók alapján is jobban tudja a frankót, mint a bíróság és a szakértők. :)

Sajnos még a legyegyértelműbb eseteknél is vannak idióták, akik a szenvedő felet ekézik. Legszebb példa erre az újévi gázolásos-cserbenhagyásos eset. Szép számmal voltak kommentelők, akik egyértelműen a zebrán elgázolt gyalogost hibáztatták és a gázolót-cserbenhagyót védték (látási viszonyok).
süti beállítások módosítása