HTML

2011.06.01. 07:57 btoth

Vodafone - A 2010-es év legjobb ügyfélszolgálata.... De akkor milyen lehet a többi????

A mai világban elengedhetetlen eszköz a mobiltelefon. Mindenkinek van, sőt van akinek több is. Kis hazánkban három szolgáltató közül lehet választani. Jómagam mindháromnál voltam előfizető, és rájöttem, egyik tizenkilenc, másik egy híján húsz... De ami a Vodafone-nál történik ügyfélszolgálat néven, az több mint vicc...

Ötödik éve hordoztuk át a cég összes számát a Vodafone-hoz, bízva az olcsóbb szolgáltatásban. Kezdetben egy Budapest - Balaton autóúton még hatszor ment el a térerő, ez a szám mára kettőre redukálódott, tehát most azt mondom, használható a dolog. A nagy előfizetői szám miatt hamar megkaptuk a megtisztelő kiemelt ügyfél státuszt. Ilyenkor az ember még örül, hogy ő picit más, picit több... De hamar rájön, hogy a luxus körülmények magányossá tesznek. Ha kiemelt ügyfél vagy, akkor nem úgy működik, hogy bemész egy üzletbe, elmondod mit akarsz, ők meg megoldják. Erről mi csak álmodozhatunk. Itt úgy megy, hogy felhívod a kiemelt kapcsolattartódat (persze csak és kizárólag munkaidőben), ő elküld neked egy formanyomtatványt mindenhez, te azt kitöltöd, visszaküldöd, és bízol benne, hogy megoldják a problémád. Egy készülék vásárlás is így megy. Ha földi halandó vagy, bemész, megfogdosod az összes készüléket, megnézed melyik tetszik, kipróbálod, kikéred az eladó véleményét, és megveszed. Mindenki örül. De TE kiemelt ügyfél vagy, így más az eljárás... Kapcsolattartó felhív, nyomtatvány elküld, kitölt, telefon megrendel, és ŐK valamikor majd kiküldik. A cég székhelyére. Kizárólag. Nincs kiskapu. Ja, hogy ott semmi és senki sincs, az őket nem érdekli. Más címre nem küldik ki. Ez van, ez a szabály.

Karácsony előtt próbálkoztam egy Iphone vásárlásával. Jó előre bereklámozták, és leírták, hogy én, mint Kiemelt ügyfél, előre megrendelhetem, előbb, mint a többiek, stb, stb. Így is tettem, egyből megrendeltem, majd a bevezetés napján közölték, elfogyott, nekem már csak az ünnepek után jut. Nem értettem a dolgot, hiszen az összes Vodafone boltban volt raktáron több darab is, de az a Kiemelteknek nem jár. Itt már sokadszorra fogalmazódott meg bennem a gondolat, hogy de szeretnék én a Vodafone-nál egyszerű mezítlábas ügyfél lenni. Fenyegetőzni kellett a fogyasztóvédelemmel, meg az egyenlő bánásmód hatósággal, mire 2010 legjobb ügyfélszolgálata közölte, hogy OK, mégis van raktáron, de csak akkor, ha megrendelek hozzá egy 8 GB-os internet csomagot is, mondván az nekem jó lesz. Mondtam, hogy az pont 6 gigával több, mint amire nekem valaha szükségem lesz, és ismét megemlítettem az egyenlő bánásmód hatóságot, mire ők először meg akartak győzni, hogy nekem az kell, de én hárítottam. Nagy nehezen megjött a készülék. Mindenki boldog? Hát nem is tudom...

Ezek után a biztosítékot úgy istenigazából a múlt héten verte ki - nem győzöm hangsúlyozni - Magyarország 2010-es év legjobb ügyfélszolgálata. Nem bonyolult kérdéssel fordultam hozzájuk, csupán két számot szerettünk volna kivenni a cég csoportjából, és átíratni magán névre. Naiv, aki azt gondolja, hogy ez úgy megy, hogy bemegyünk az ügyfélszolgálatra, régi és új előfizető, aztán mindenki megy tovább dolga végeztével. Az túl egyszerű lenne. Nomeg, ugye mi kiemeltek vagyunk, nekünk alanyi jogon jár a szopás. Így más. Felhívom a kiemelt kapcsolattartót, egy gépi hang üdvözöl: Köszönjük, hogy felkereste a 2010-ben Legjobb Ügyfélszolgálati díjjal kitüntetett Vodafone Magyarország ügyfélszolgálatát! Majd kb 10 perc várakozás. Hívása fontos számunkra. Képzelem mennyire... Majd egy úr közli, hogy a nyomtatvány, meg, hogy kitölteni, visszaküldeni, meg akkor majd a Társ osztály jelentkezik. Mi a fene az a társ osztály? De ezen nem akadok fenn. Nyomtatvány megjön, az email elején a már már idegesítő mondat: Köszönjük, hogy felkereste a 2010-ben Legjobb Ügyfélszolgálati díjjal kitüntetett Vodafone Magyarország ügyfélszolgálatát! Túlságosan szeretem a laptopom ahhoz, hogy azon töltsem ki a dühöm, így simán kitöltöm, és visszaküldöm faxon. 1 perc múlva válasz fax: Köszönjük, hogy felkereste a 2010-ben Legjobb Ügyfélszolgálati díjjal kitüntetett Vodafone Magyarország ügyfélszolgálatát, üzenetét megkaptuk. De jól jönne most egy stresszlabda. Mondjuk Vodafone-os. Innentől jön a várakozás. 1 nap, 2 nap, 3 nap. Egy hét után írok egy emailt, hogy vajon hogy is áll a mi kis ügyünk. Még el sem küldöm a levelet, jön a válasz: Köszönjük, hogy felkereste a 2010-ben Legjobb Ügyfélszolgálati díjjal kitüntetett Vodafone Magyarország ügyfélszolgálatát, munkatársunk hamarosan felkeresi Önt. Hol lehet stresszlabdát kapni???? Megint várakozás. További két nap múlva felhívom a Legjobb Ügyfélszolgálatot. Ha netán nem tudnám, kikkel van dolgom, gépi hang fogad: Köszönjük, hogy felkereste a 2010-ben Legjobb Ügyfélszolgálati díjjal kitüntetett Vodafone Magyarország ügyfélszolgálatát! Ebben a pillanatban az ember nehezen tudja eldönteni, hogy egy nagy mozdulattal odab@ssza a telefonját a földhöz, vagy inkább használja stresszlabdának a kutya agyonrágott teniszlabdáját. Mivel másfél hete várok, ez a prognosztizált 6 perc már nem oszt, nem szoroz, mindenesetre a nyálban tocsogó teniszlabda jól jön. Várok. Tényleg 6 perc. Van ami mégis jól működik náluk. Egy bájos női hang, miután elmondom a problémám, közli, hogy a múlt héten változott az ügymenet, és már nem úgy van, mint régen. A papírral együtt be kell mennünk az ügyfélszolgálatra. Imám úgy látszik meghallgattatott... Picit későn bár, de most nem is ez számít. Bár arra hosszas gondolkodás után sem jöttem rá, hogy Magyarország Legjobb ügyfélszolgálata mit gondolt, ezt az információt nekem honnan kellene tudnom, mivel egy hete rögzített vonalon még rá is kérdeztem, hogy nem lehetne-e így. A válasz kategorikus NEM volt. A lényeg, hogy a hölgy kedvesen felajánlott 5000 Ft lebeszélhető kompenzációt a bosszúságom miatt, ami adott szituációban inkább volt megalázó, mint gáláns, bár nem tagadom, utánaszámoltam, és kijön belőle néhány logózott stressz labda.

Mindenesetre megkértem a hölgyet, hogy ha már rögzítik a beszélgetéseket, legyen szíves egy kompetens személynek a múlt heti és a mostani beszélgetést megmutatni, hátha rájönnek maguktól, hogy valami nem jól működik, és így nekem nem kell egy panaszos levelet írnom, amiben kifejtem, hogy soha de soha többet nem szeretnék azzal a mondattal találkozni, miszerint Köszönjük, hogy felkereste a 2010-ben Legjobb Ügyfélszolgálati díjjal kitüntetett Vodafone Magyarország ügyfélszolgálatát!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://tothbal.blog.hu/api/trackback/id/tr452947850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása