HTML

2013.01.18. 10:54 btoth

Tour de Sydney

Mivel a Balának ma dolga akadt, úgy döntöttem, biciklivel veszem nyakamba a várost. Szállásadónknak, Bálintnak volt egy biciklije, az utcán találta. Itt az emberek nagyon sok mindent raknak ki az utcára, amit már nem használnak, és ezen tárgyak begyűjtése nem ciki, és nem számít guberálásnak. Sokszor aki keres, az működőképes LCD TV-t, alig használt bútorokat, számítógépet, sporteszközöket, növényeket talál. A volt tulajdonos általában kis cetlire írja rá, miért vált meg az adott tárgytól, és ha valami nem működik rajta, azt is jelzi. A szóban forgó kerékpárnak volt némi baja, de hál istennek a kamaszkorom kerékpárjavítással töltött órái nem múltak el nyom nélkül. Egy kis fék javítás, egy kis váltó állítás, és már menetkész volt a drótszamár. Bár a fogantyúja annyira el volt használódva, hogy olvadt bele a kezembe, amikor megfogtam, így azt levágtam, és neten kerestem egy közeli boltot, ahol pótolni tudom. Elindultam, és menet közben tudatosult csak bennem, hogy ez a Sydney iszonyat brutális módon dimbes-dombos. Nomeg a 36 fokos hőség sem kedvezett. Paddingtonba kellett áttekernem, ez kb 5 kilométer Edgecliff-től, ahol lakunk. A boltot ne úgy képzeljük el, mint az otthoni bicikli boltokat. Sehol egy olajfoltos ember, nincs rendetlenség. Körbenézve mindenhol katonás rendben állnak a jobbnál jobb eladó biciklik, hátrébb az alkatrészek, ruházat, és egyéb kiegészítők. És természetesen egyből három elegáns nadrágba és ingbe öltözött eladó ugrott elém, hogy megkérdezze, miben segíthet. Elmondtam, miért jöttem, már hozták is a fogantyút, és kérték, hozzam be a gépet, mert ők biza fel is szerelik. Vásároltam egy lakatot is, nehogy az ebül szerzett jószágnak nyoma vesszen, plusz mivel már ez alatt az út alatt kiszáradtam, egy kulacsot. Láss csodát, a kulacsot jéghideg friss vízzel feltöltve csúsztatták a kulacstartóba. Micsoda kiszolgálás! Csak ámultam, és bámultam.

Folytattam hát utamat, Bondi Beach-et vettem célba, ugyanis innen kiindulva számtalan gyönyörű partszakaszt lehet elérni egy gyönyörű tengerparti úton. Szépen sorba megnéztem mindet, és mindenhol fürödtem, és persze pihentem is kicsit. Bondi a turisták által legfelkapottabb beach, millió emberrel. A következő Tamarama már sokkal kisebb és barátságosabb. Itt egy picivel több időt töltöttem, nézelődtem, olvastam, fürödtem. Innen tovább indultam Bronti felé, amikor hívott Bala, hogy már úton van hazafelé, a kulcs meg nálam. Akkor irány haza. Összesen 32 kilométert tekertem, de ennek nagy részét hegyen völgyön át, így nagyon elfáradtam.

IMG_5337.jpg

            (Ilyen tájakon az embernek még a kerékpározás mellett futni is van kedve)

Amikor hazaértem, hívott Ákos, hogy ebben a rekkenő hőségben munka után ők lemennek Bondi-ra, ha van kedvünk, csatlakozzunk. 36 fokot mutattak a hőmérők még kora este is, így persze mentünk. Ez a leirigylésre méltóbb ebben a városban, hogy munka után az emberek lemehetnek a tengerpartra heverészni, akár ihatnak egy koktélt, vagy beülhetnek egy jó vacsorára. Az életszínvonal ezt mind mind lehetővé teszi bárki számára, aki dolgozik, legyen az bármilyen munka. Egy kis fetrengés, beszélgetés után úgy döntött a csapat, hogy éhes, és egy thai étterem meglátogatása nagyban segítené a komfort érzetünket. Itt háromféle étterem létezik. Az egyikben kapsz kaját, piát, mindent (alkoholt is). A másikban csak kaját kapsz (meg persze alkoholmentes italt), de itt alkoholhoz semmilyen körülmények között nem jutsz. És a legjobb, amikor kaját kapsz, és beviheted az alkoholt magaddal. Hát ez egy ilyen hely volt, úgyhogy vásároltunk az italboltban (itt külön ital boltok vannak, a sima közértben nem árulnak alkoholt) pár üveg bort. Az itteni borok isteni finomak, még nem ittam rosszat, node ennyi napsütés mellett ezt el is várja az ember. A legfurcsább, hogy úgy ugráltak körül minket az étteremben annak ellenére, hogy italt egyáltalán nem rendeltünk, hogy csak na. Hozták folyamatosan a tap water-t (csapvíz, itt ezt reklámozzák, nem a csúnya ásványvizet, ami csak a környezetet szennyezi), és még a boros poharat is!!! Na ez az a rendszer, ami otthon igencsak nagy felháborodást okozna a vendéglátósok körében.... De itt ez (is) természetes.

IMG_5341.jpg                (A sportos nap utáni fitness Sea Food Plate)

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://tothbal.blog.hu/api/trackback/id/tr415025029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása