HTML

2013.02.16. 11:25 btoth

Új életem első futóversenye

Régen, ifjú siheder koromban több futóversenyen indultam különböző távokban. Ma reggel megvolt “új” életem első futóversenye is. No persze ez nem volt tervezett. Szokásos reggeli futásomra indultam Surfers Paradise-on. Ahogy kiértem a campingből, és leértem a tengerpartra, észrevettem, hogy rengeteg ember áll, és vár futócuccban. Hamar megláttam a táblákat, miszerint minden szombaton 5 km-es futóverseny van. Égi jelnek tekintettem a dolgot, gondoltam velük tartok. Be is álltam jó magyar módra a tömeg elejére, nehogy lemaradjak valamiről. A fülembe szólt a Juventus rádió, éppen Magyar zenekarokat mutatott be Szabó Tamás. Miután felocsúdtam az első meglepetésből, miszerint ez az ember még mindig rádiózik - már főiskolás koromban is hallgattam, pedig az nem ma volt - egyből jött a második meglepetés. Ma a United Zenekart és Pély Barnát vette górcső alá. Nos, gondoltam, ha már így alakult, maradunk ezen a csatornán, ez a zene remélhetőleg hajtani fog előre a cél felé minél gyorsabban, hogy ne kelljen sokáig hallgatnom. Be kell valljam, tévedtem. Kövezzetek meg, de a harmadik számnál elkezdtem élvezni a dolgot, és rájöttem, nagyon jó muzsikák ezek. 

A résztvevők elég vegyes összetételűek voltak. Fiatalok, idősek, soványak, kövérek, kutyások, babakocsisok, egyszóval mindenféle népek. Egyáltalán nem lógtam ki a sorból. A szervezők nagyon jó pályát jelöltek ki. Volt minden: hegy, völgy, tengerpart, dzsungel (igen, Surfers Paradise, és a Gold Coast arról (is) nevezetes, hogy a tengerpart mellett nagyon közel már esőerdő van, a másik nevezetességét egy kicsit később elárulom annak, aki kitartóan végigolvassa a posztot), sőt még frissítő pontok is voltak. Mindenki profi futó cuccban volt - futónadrág, futócipő, különböző izzadság elszívó “berendezések”. Egyébként Sydney-ben én is vásároltam egy futó nadrágot, de persze ott felejtettem a szekrényemben. Nem mondok eredményt, hogy mennyi idő alatt futottam le az öt kilométert, már csak azért sem, mert a múlt héten egyik ismerősöm kiposztolta facebook-ra, hogy 120 kilósan kezdett futni 4 hete, hamar felemelte a szintet 10 kilométerre, és kezdetben 54 perc alatt futotta le, mostanra letornázta 51 perc körülre. Akárhogy számolgatom, ez nekem kissé hihetetlen eredmény, vagy az órája rossz, vagy a kilométer számlálója, mindenesetre ezek után én nem vagyok büszke az eredményemre... :) Nagyon messze vagyok attól, hogy ennyi idő alatt fussam le ezt a távot, ez közel 12 km/h sebesség, átlagban! Állítólag egy edzett ember ha 70 percen belül futja, az már jó eredmény. No mindegy, inkább magamhoz mérem magam, mintsem máshoz. A lényeg, amióta elhagytam Magyarországot, a has körfogatom 6 cm-t csökkent, bár még nem látom magam előtt Balázst, ahogy lefutja a félmaratont. De ami késik, nem múlik, van még időm...

IMG_6104.jpg

És jutalmul annak, aki idáig elolvasta ezt a bejegyzést, elárulom, miről híres még Surfers Paradise. Egy helyi vállalkozónak, bizonyos Bernie Elsey-nek 1965-ben támadt az az eszement ötlete, hogy arany színű bikinis “óratündéreket” alkalmaz a főutcán álló parkolóórák kezelésére. Ezután pedig már nem is volt visszaút Surfers Paradise számára. Mai napig tele van a város aprócska, arany színű bikinibe öltözött cicababákkal, bár most már más a feladatuk, általában valami helyi szórakozóhely bulijára próbálják meginvitálni a nagyérdeműt. Aki előtt nincs ott egyből a kép, milyen lehet ez a városka, az képzelje el Siófokot, főszezonban, szorozva százzal! :) 

IMG_6174.jpg
Egyébként Siófoknál sokkal hangulatosabb hely, tele jobbnál jobb programmal, a tengerparti sétányon most hétvégén például homokszobor faragó világbajnokság zajlott....

IMG_6188.jpg

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://tothbal.blog.hu/api/trackback/id/tr405083248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása